Vart ska man? - Forum

2012-07-04 23:19   Liselotte Burman

Hej! Jo jag är 15, fyller 16 år nästa sommar och jag funderar på att åka med min kompis på språkresa. Jag ska betala resan själv och tycker att priserna till malta och england verkar ok. Vilken stad ska man åka till egentligen? Är det värt pengarna? Sen undrar jag även om skräckhistorierna om värdfamiljerna verkligen stämmer? Ska man bo på sånt där resort istället? Jag vill lära mej språket men oxå ha kul, lära känna nya människor och festa :D hihi Nån som har nåt tips eller som själv varit på språkresa? Är glad för alla svar :D tack ;d


RE: Vart ska man?
2012-09-16 17:27   Emelie Olofsson

Hej! Jag blir jätteglad för din skull när du säger att du och din kompis ska på språkresa, förmodligen sommaren 2013 om jag inte förstod fel? Varför jag blir glad är för jag själv var på språkresa nu i somras, och det var det roligaste och bästa jag gjort i mitt liv hittills! Jag åkte till Long Beach, California med min bästa kompis. Vi båda tycker att det var det roligate vi gjort! Det är verkligen värt pengarna! Vi bodde på campus, det är ungefär samma som resort. Vet dock inte hur det ser ut på Malta, men hörde att man delar rum med flera stycken där, på campus delar man rum med en person till. Jag förstår om du vill festa, men jag lovar dig, det är inte värt det om man blir påkommen, då skickas man hem på egen bekostnad, och tro mig man har så jävla roligt, man tänker inte ens på att festa. Jag kan fixa rabatt till dig om vill, och maila gärna om du har frågor. xxemelieoxx@hotmail.com


RE: Vart ska man?
2012-10-30 17:26   nelly

Hej Liselotte! jag kan rekommendera London till 100%, jag älskar London. Jag var där på språkresa med STS och ångrar inte en minut att jag gjorde det!! Nu betala jag inte själv resan men det är värt pengarna i vilket fall, hade inte haft något emot och göra det igen och få betala den själv! skräckhistoria? nejnejnej! jag bodde i värdfamilj och det kan jag tacka för idag för hade jag inte bott i värdfamilj hade det nog inte blivit detsamma. Jag hade nog inte lärt mig så mycket av kulturn, språket och hur man för sig! jag kan starkt rekommendera värdfamilj! jag hade dock en tjej som var på samma språkresa och hon fick en dålig familj, men hon sa ifrån till sin ledare och hon bytte samma dag som hon sa till, och det var ledaren som hämtade väskorna. Jag tyckte de skötte det jätte bra! Jag har fortfarande kontakt med dom flesta från min språkresa, jag ska antagligen till Italien snart och hälsa på en som jag lärde känna på min språkresa. hoppas detta hjälpte //Nelly


RE: Vart ska man?
2012-11-04 01:46   Erika

Hej!! Jag var på språkresa i Malta sommaren 2011 med STS och bodde i värdfamilj. Jag kan först och främst säga att det är utan tvekan värt pengarna, du och din kompis kommer att ha en helt oförglömlig resa! Jag tänkte bo på club först för att jag också var lite orolig över att bo i värdfamilj men det slutade med värdfamilj för att jag ville uppleva lite av deras kultur och få se hur "de lever" och så. Jag är riktigt nöjd över att jag bodde i värdfamilj, för de var hur snälla och trevliga som helst. De andra eleverna i gruppen tyckte samma sak om deras familjer. Och STS har väldigt bra och noga utvalda familjer. Skulle det sedan bli något problem och man inte trivs löser alltid STS det, så det är inget att oroa sig om! :) Ni kommer lära känna nya människor vart ni än åker och hur ni än väljer att bo men bor ni på Resort borde det ju massa andra elever i samma byggnad som er vilket troligtvis leder till att ni träffar liiite mer människor på club. På Malta är det förövrtigt riktigt roligt, speciellt om ni gillar sol och bad. Det är massvis med badutflykter, man åker till städer, det finns discon, beach party, club evening m.m inom "fest" helt utan alkohol givetvis. Hoppas detta var till någon hjälp!! :)


Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀