plugga i london

plugga i london
2007-02-07 18:17
pia
1
hej,jag och en tjej kompis är intresserade av att plugga engelska i london till hösten,men ingen av oss har högskolebehörighet,vi håller båda på att läsa upp betygen samtidigt som vi jobbar. så vi har då inte rätt till csn bidrag om vi åker,utan måste själva betala studierna på en ev språkkurs . har försökt leta efter någon skola som motsvarar komvux/högskola,men utan resultat,några tips? mvh/pia

Ang: plugga i london
2007-02-09 12:01
Jessica
40
Hejsan...

Om ni vill läsa språk utomland så rekomenderar jag er att kolla med någon förmedling typ. IM education (www.im-education.com) jag har själv åkt med dem när jag pluggade spanska i spanien och det gick jätte bra.

Så om ni vill läsa engelska i england, så har IM education en utbildning på en språk skola i London som heter LSI London Central. Och om man läser 13 veckor eller mer så får man CSN. (Det spelar ingen roll om du inte har högskole behörighet) Utav CSN får du studiebidrag så är på ca 500 kr i veckan om jag minns rätt, all fakta kan du hitta på CSN det finns säker mer information på IM education också. Sedan kan ni också låna pengar från CSN. Men när jag studerade i spanien toog jag bara bidraget vilket jag rekomenderar för då behöver man ju inte betalla tillbaka när man är färdig med kursen.

Om ni väljer att studera under 13 veckor kostar det 22.176 kr på denna skolan men då är inte boende eller mat inräknat.

Jag har själv inte studerat i england eller på denna skolan, men jag har åkt med IM education så jag rekomenderar er att kontakta en språkförmedling då de kan svara på era frågor.

Hoppas ni får en riktigt bra resa, det kommer att bli ett minne för livet!!!!
MVH. Jessica

Intresserad av tråden: plugga i london? Registrera din mailadress så får du information när någon lagt in ett nytt inlägg i tråden.

Available educations
Blogg
Blogga om ditt liv som student!
Nu har du chansen att blogga och dela med dig av din vardag som student, vad du än pluggar och vart du än befinner dig - i Sverige eller utomlands!

Senast uppdaterade bloggarna

Nyhetsbrev
Prenumerera på plugga-utomlands.se nyhetsbrev om studier! Läs mer Läs mer