Feedback

Tyck till om plugga-utomlands.se

Kommentar Recensera
E-post (valfritt)

Innehåll

Layout

Användarvänlighet

Helhetsintryck

Malta. Varit/Ska?

photo Malta. Varit/Ska?

Har någon varit i St Julians eller ska ?
Går allt som det ska åker jag till hösten, men vill gärna höra någon annans åsikt om ön...
Blir isåfall studenthem, klarar inte värdfamiljer.
Vet att många tar 13veckors dit, men för mig blir det minst 1 termin.
Har du varit där eller ska dit ? Hör gärna av dig..
Linda
icon 2005-05-29 16:56
icon Linda
icon 9

photo Malta
Hej! Såg att du funderar på att åka till Malta för att läsa till hösten. Jag har också funderat på det, har kikat runt lite bland olika förmedlingar, vilken djungel det är! Har du hittat några som verkar bra?
Lisa
icon 2005-06-13 12:52
icon Lisa
icon 4

photo Riktig djungel!
Har mest pratat med dom på EF faktiskt, många rekommenderar dom.
Men det är svårt o man kan bli galen av att sitta o läsa o jämföra..
I det stora hela är det ju samma...

Hur länge hade du tanke på att vara borta?
Linda
icon 2005-06-19 16:44
icon Linda
icon 9

photo Malta
Hej!,

Blir tokig på alla kataloger och hemsidor man ska plöja igenom! Jag hade först tänkt mig att åka till Australien och då kände jag itne för att vara bort längre än tre mån, men Malta är ju inte lika långt borta, därför skulle 6 mån kännast mer OK. Men jag har nog främst tänkt på 3 mån. Vet tyvärr inte om ekonomin tillåter mer...
Hört lite olika om EF som språkreseförmedling, men ska väl ge dem en chans och kika på deras hemsida, ännu en hemsida... =)

/Lisa
Lisa
icon 2005-06-20 10:13
icon Lisa
icon 4

photo Malta
Jag har bott på Malta ett halvår. Ön och kulturen där är häftig på många vis. Det billigaste alternativet är nog att åka dit, hyra en lägnhet ihop med någon/några till som åker (finns en hel del om man ska stanna 6 mån och kommer i början av en termin) och skaffar en privat lärare. Man träffar folk ganska enkelt där om man är någorlunda utåtriktad så den biten är rätt lugn. Då missar man ju iofs känslan som kan finnas om man läser i grupp med andra. Tänk också på att Malteserna är duktiga på gramatik och skriftlig eneglska, men deras uttal ska man undvika att ta efter... (Obs jag har inte läst engelska där men känner flera Malteser som jobbat som engelska lärare).
Joel
icon 2005-06-20 22:33
icon Joel
icon 3

photo Klokare?
Hallå!
Blir du någe klokare? =)
Jag har faktiskt varit dålig på att kika på sistone..
Har du läst inlägget jag fått av 'Joel' här ?
var ju oxå en idé, men en lite 'läskigare' sådan kanske. Haha..
Är din tanke att åka till hösten ? Jag vet inte om jag skjuter på det till våren, lite mer tid att få in mer pengar o sen möta sommaren i St Julians låter ju inte fel.

Hur gammal är du ?
Glad Midsommar /Linda
Linda
icon 2005-06-22 20:08
icon Linda
icon 9

photo Glad midsommar=)
Hej! Nja, har också varit dålig på att kolla, haft en hel massa att göra på jobbet just nu, så tyvärr har datorn behövts till annat.
Jag är inte helt hundra på om jag ska åka till hösten eller ej, annars låter det ju inte helt fel att va där på våren nästa år, då de har sommar och varmt!
Det jag drar mig mest för är att det kostar en del att åka, och om man åker på våren har man ju som du säger mer tid att fixa lite mer pengar, kan man aldrig få för mycket av...! Joels förslag... lite läskigt ja!
Jag är 20 år, tog studenten för ett år sedan och har jobbar i ca 8 månader nu, du sjläv då?

Lisa
icon 2005-06-23 13:22
icon Lisa
icon 4

photo semester o jobb
Hejsan!

Nu har det varit en massa semester o jobb..
Jag är 22 o har jobbat i 2 år, butikschef.
Mina planer på Malta ligger verkligen hetast mot våren.
Ska flytta nu i början på augusti, min sambo ska flytta till Umeå o plugga o det är bara så mycket med allt.

Har du funderat nå mer?

Trevlig Helg =)
Linda
icon 2005-07-22 14:27
icon Linda
icon 9

photo Malta
Hej,

Har precis avslutat mitt jobb, känns konstigt att plödsligt ha en massa tid över, men som vanlgit brukar man undra vad man gjort emd all ledig tid sen ändå!
Förstår attd et är mycket, själv sitter jag och försöker bestämma mig om jag ska börja läsa i Karlstad till hösten eller inte, inte helt lätt. Har också problem med pojkvän som ska flytta och börja läsa, känns mindre kul men vad gör man.
Ang Malta ligger dt lite på is för tillfället, p.g.a Karlstad.
Hoppas allt är bra med dig annars
Lisa
Lisa
icon 2005-07-23 20:33
icon Lisa
icon 4

photo Ang: Malta. Varit/Ska?
Hejsan!

Var ett tag sen.. Ett bevis på att det är mycket med allt :)
Blev det Karlstad nu i höst?

Själv försöker jag lösa allt så det blir Malta till våren :)
Är en HEL DEL att fixa vill jag lova, men jag försöker o hoppas.
Ska jag göra det ska jag göra det nu, medan jag kan!

Hoppas allt är bra!

/Linda

Linda
icon 2005-09-10 10:10
icon Linda
icon 9

Jag tänkte åka ner till malta nu i oktober/november nån gång, tänkte fixa nått jobb och lägenhet där? nån som vill dela???
nensi
icon 2006-09-09 08:37
icon nensi
icon 2

hejhej. har du varit nere på ön tidigare?
jag var där 6 mån i år, i okt åker jag tillbaka 2 veckor o sen får vi se mot vintern.
vart i Sverige bor du ?

linda.
linda
icon 2006-09-11 10:09
icon linda
icon 9

Hej! E en trevlig 21 årig tjej.

Jag vill verkligen komma bort ett tag. Tog studenten Sommaren -05, efter det gick jag på komvux. ´Lite om min bakgrund!
Vad hade du tänkt jobba som där isf?
MALTA
icon 2006-10-10 22:18
icon MALTA
icon 1

Intresserad av tråden: Malta. Varit/Ska?? Registrera din mailadress så får du information när någon lagt in ett nytt inlägg i tråden.

Hitta utbildningar inom kategorin

Månadens yrke

Namn: Magnus Fjällström

Utbildning: Dator-
spelprogrammering på (PowerHouse) Yrkeshögskolan Höga kusten

Yrke: App-utvecklare i sitt företag Chain Cleave

Sista året i spelprogrammerings- utbildningen på (PowerHouse) nuvarande Yrkeshögskolan Höga kusten, innebar ett års praktik på ett dataspelföretag. Istället för att söka praktikplats så gick Magnus ihop med fyra andra och startade ett företag tillsammans i Kramfors.
Läs mer om Magnus här >>

Blogg
Blogga om ditt liv som student!
Nu har du chansen att blogga och dela med dig av din vardag som student, vad du än pluggar och vart du än befinner dig - i Sverige eller utomlands!

Senast uppdaterade bloggarna

Viktiga datum
«februari 2012»
tiontofr
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728291234
567891011
Sektioner
img

Utvecklas via utlandsstudier!

Funderar du på att åka utomlands? Vill du åka med eller utan en utlandsförmedlare eller kanske på utbyte via din högskola? Det finns massor av möjligheter! Utlandsstudier är en härlig upplevelse och en bra erfarenhet för framtiden!

Läs mer om utlandsstudier här
img

Läs en Kvalificerad yrkesutbildning!

KY-utbildningen ger dig möjlighet till praktik som ökar dina chanser till jobb avsevärt! KY-utbildningar leder fram till jobb i mer än 90 % av fallen och utbildningar finns inom nästan alla yrkeskategorier.

Läs mer om KY-utbildningar här!
img

Hitta din yrkesutbildning!

Yrkesutbildningar leder fram till ett specifikt yrke, som frisör till exempel. Idag finns det yrkesutbildningar inom nästan alla områden och i de flesta fall erbjuds du som student även praktik under utbildningen.

Läs mer här!
img

Åk på språkresa!

Språkresor är ett väldigt bra sätt för dig som vill läsa ett annat språk utomlands. Idag anordnas språkresor över hela världen. Att kunna fler språk förbereder dig för ett arbete på en internationell marknad och slår högt hos framtida arbetsgivare.

Läs mer om språkresor här
img

Utbilda dig på högskola eller universitet!

Att hoppa på en utbildning på högskola eller universitet är för många ett stort steg. Högskolestudier innebär chansen att flytta hemifrån, träffa nya vänner och skaffa dig nya erfarenheter och kunskaper för livet!

Läs mer här
img

På folkhögskolan handlar det om dig!

Idag kan du läsa både korta och längre utbildningar på folkhögskolorna runt om i Sverige. Studier vid folkhögskolan handlar mycket om din personliga utveckling och du får en chans att studera en utbildning du inte hittar någon annanstans.

Läs mer här
img

Utbilda dig pådistans!

Idag väljer allt fler att studera sin utbildning på distans. Distansstudier är ett väldigt bra alternativ för dig som inte kan eller vill flytta ifrån din hemort för att utbilda dig. Och det bästa är att det finna massor av olika utbildningar att välja mellan!

Läs mer här
img

Börja plugga på komvux!

En vuxenutbildning på komvux kan hjälpa dig att plugga upp dina betyg för att göra dig behörig till högre studier på högskola till exempel. Kortare och längre utbildningar finns att välja mellan. Det går också att studera en hel yrkesutbildning på komvux.

Läs mer om komvux/vuxenutbildning här
Tipsa en kompis

Till:  
Från:  

Nyhetsbrev
Prenumerera på plugga-utomlands.se nyhetsbrev om studier! Läs mer Läs mer