RE: Läkarstudier i Riga (Lettland) hösten 2012
Hej !
Jag undrar om att finnis här någon som kan svara på några frågor om antagning process och krav på läkare programmet i Riga universitet :
Jag har redan en motsvarande svensk Kandidat examen inrikting Biomedicin med tre års arbete erfarenhet som Receptarie på apotek båda i Iran och och turkiet samt ett års Lab assistant på en djur sjukhus .
Jag har pluggat till och med nionde termin på läkare programmet i Iran men tvingades att avbryta pga mina politiska åsikter mot regimen i Iran .
ville fråga om vad är antangskrav för läkare programmet i i Riga ? på STUDY ABOARD hemsida antagning kraven snitt betyg i GYM bör vara över 16 och för att kunna ansöka ! men det finns inte på season hemsida för det här program heller på Riga stradiens hemsida för läkare programmet :
Då vad är verkligen antagning krav ? om engelska språket behövs någon Tofel eller Itels eller Engelska B från GYM i sverige är tillräcklig .då bör betygen i Engelska B vara över VG ?
Jag har redan detta för ämne på Gym . Fysik A VG ,Fysik B VG , Biologi A+B MVG ,Kemi A+B MVG ,Matematik A+B+C VG och Matematk D G . Engeska A+B G
MVH Navid