Berlin!!!

Berlin!!!
2007-01-16 16:30
Cilla
4
hej!!! jag funderar på att åka till berlin och plugga tyska. Hade tänkt åka i mitten av februari. Någon annan som har tänkt ngt likanade eller varit där och kan rekomendera ngn skola?

Ang: Berlin!!!
2007-01-31 02:22
Alen
1
Hej

Jag har kommit från Berlin före 15 darag sedan, och måste säga att det var underbart. Staden är så att man alltid har något att göra, alltid full med människor. När det gäller boende, bästa att du söker de lite äldre byggnader som har väldigt låg hyra. När jag åkte första gången dit, så var det allt så perfekt, jag skaffade också vänner där...och nu åker ja regelbundet :)

Om du har några frågor angående staden, kan du maila mig.

Mvh Alen

Ang: Berlin!!!
2007-05-16 14:58
anna
1
Hej.. jag är också intresserad av att plugga tyska i landet.. Jag åkte med tyska gruppen till lubeck för nån månad sen. Där fick jag ett par kompisar och pratade bara tyska med dem.. Det var väldigt roligt och lärorikt. Jag vill göra om detta.. men jag går nu gymnaiset..
Om man nu ska studera tyska i t.ex. Berlin en kort period, ungfär 1 månad, hur gör man då? Kan man få bidrag eller står man själv för alla kostnader ? Kan man bo hos en familj ?

Intresserad av tråden: Berlin!!!? Registrera din mailadress så får du information när någon lagt in ett nytt inlägg i tråden.

Available educations
Månadens Yrke - MILJÖKONSULT!

MiljökonsultNamn: Kristian Sörensson, 31
Yrke: Miljökonsult
Har studerat: 
Markekologisk Design (YH) vid 
VBU Västerberg-
slagens Utbildnings-
centrum
 i Ludvika

Kristian berättar att han inte var den smartaste i klassen när det kom till kemi och matematik. Han hade sin järnvilja, ett genuint intresse för miljö och en hunger att alltid lära sig nya saker. 

– Det bästa med utbildningen är att den spänner över ett så stort område! Man får en förståelse för hela kedjan och kan kan ta vilken roll som helst efteråt. Frågor man jobbar med är ”kan vi bygga bostäder på den här jorden?”, ”hur farligt är det här för människor?” eller ”hur rör sig den här föroreningen i vattnet?”.

Läs mer om Kristian här >>

Blogg
Blogga om ditt liv som student!
Nu har du chansen att blogga och dela med dig av din vardag som student, vad du än pluggar och vart du än befinner dig - i Sverige eller utomlands!

Senast uppdaterade bloggarna

Nyhetsbrev
Prenumerera på plugga-utomlands.se nyhetsbrev om studier! Läs mer Läs mer